* Opis | Moje przejazdy "Krwawą Pętlą" | |
* Mapa szlaku | ||
* Problemy nawigacyjne | ||
* Zmiany przebiegu | ||
* Przewodnik z 2015r |
Opis | Kierunek zgodny z ruchem wskazówek zegara | Start z | Modlin | Zielonka | Warszawa Rembertów | Pogorzel Warszawska | Góra Kalwaria | Zalesie | Brwinów | Zaborów | Kierunek przeciwny do ruchu wskazówek zegara |
---|
Przewodnik powstał w czerwcu 2015. Trasę przejeżdżalem fragmentami w kwietniu i w maju, dokładnie wyszukując znakowania szlaku. Zauważyłem, że w maju trasa była lepiej oznakowana niż w kwietniu. W maju przybyło sporo nowych znaków. Jednak nie wszędzie tam gdzie są potrzebne. Jest też kilka miejsc, gdzie przebieg szlaku jest wątpliwy o tym więcej w "Błędy znakowania trasy". Dodatkowo w ciągu roku zmienia się przebieg trasy. W 2014 roku w Rembertowie szlak prowadził ulicą Zesłańców Syberyjskich, a teraz Paderewskiego, takich miejsc jest więcej. Zdjęcia do przewodnika powstawały w kwietniu i maju, często po popołudniu. Niestety nie wszystkie zdjęcia wyszły mi dobrze. Być może z czasem będę zamieniał zdjęcia na lepsze. Tutaj są zdjęcia z całej trasy. Są posortowane odcinkami, które po kolei przejeżdżałem.
Opracowany jest przewodnik dla trasy zgodnej ze wskazówkami zegara, czyli czerwony szlak pieszy od Modlina do Zaborowa i póżniej szlakami przez Kampinowski Park Narodowy do Modlina. W przewodniku umieściłem odległość od startu na podstawie przejechanego szlaku GPS, punkty lokalizacyjne sporządziłem na podstawie współrzędnych z tras, przejechanych przez ze mnie. Czasami mogą się mylić o kilkanaście metrów, ze względu na dokładność posiadanego przez ze mnie odbiornika GPS (Holux GR-260 i tablet Samsung Tab3). W przewodniku umieściłem szacunkowe odległości między punktami nawigacyjnymi (obliczone na podstawie współrzędnych gps), a także skrzyżowania i węzły pozostałych szlaków.
W opracowaniu szlak w odwrotnym kierunku.
Przewodnik uwzględnia, że to ma być jazda rowerem, nie prowadzi dokładnie tak jak prowadzi szlak, tylko tak aby można było przejechać rowerem. Wymienie najważniejsze miejsca: Wiślane wały przeciwpowodziowe, które nie są przejezdne. Brak ścieżki a i trawa może mieć pół metra wysokości. Takich miejsc jest 4. W kolejności wał wiślany w Nowym Dworze Mazowieckim, gdzie obok biegnie najpierw droga asfaltowa, a później droga polna, podobnie jest w przy Kępie Nadbrzeskiej. W Nowych Grochalach, ścieżki na wale brakuje a obok droga pozostawia wiele do życzenia. W Kazuniu, obok wału jest droga szutrowa. W Modlinie szlaki piesze i rowerowy (sic!) poprowadzone są na schody wiaduktu, przewodnik prowadzi ulicą na wiadukt. Podobnie jest w Kazuniu Polskim (wiadukt nad S7). W Górze Kalwarii przy moście nad Wisłą, po stronie wschodniej nie ma alternatywy i trzeba wprowadzić rower na górę po schodach. Po stronie zachodniej mostu szlak dalej prowadzi prawym poboczem i schodzi po schodach przy tunelu pod drogą DK50, tutaj prowadzę tak jak kiedyś szlak prowadził czyli tunelem pod DK50. W Zalesiu na ulicy Akacjowej 3 lata temu wybudowali głęboki rów (3m) między ulicą, a lasem. A szlak znakowany jest na ulicy, chcąc uniknąć zbędnego przechodzenia przez ten głęboki rów, to wjeżdżą się w las na początku ulicy a sam szlak w las skręca dopiero po 300m od wjazdu na ulicę. W Magdalence szlak prowadzi lasem wzdłuż ulicy Kalinowskiego, a nie samą ulicą Kalinowskiego, niestety szlak ten upodobały sobie jeźdżcy konni i jego nawierzchnia jest mocno zniszczona (na piachu ślady kopyt - ciężko iść pieszo). Do czasu zakończenia budowy trasy Salomea-Wolicy i przebudowy DK8 na S8, szlak wychodzi na budowę i trzeba przejść na drugą stronę (mam nadzieję, że nie będzie tak jak w Lesie Sobieskiego, gdzie zablokowali możliwość przejścia przez ulicę i do najbliższego przejścia jest 1 kilometr . Ostatnie miejsce to Wólka Pracka, gdzie szlak prowadzi polem wzdłuż szpaleru drzew, a przejezdna droga jest po drugiej stronie drugiego szpaleru drzew. Kiedyś to była droga do dworu, z drzewa po obu stronach. Teraz szlak prowadzi po stronie zachodniej, stara droga zarosła, a przejezdna droga jest po stronie wschodniej drogi.